fredag 2 december 2011

Vi övar här hemma

Jag och Piran (mest jag, helt klart) jobbar på att hitta ett sätt att leva vardagsliv som blir enklare och mindre skrikapigt. Elvira nöjer sig väldigt sällan med att ligga platt och roa sig själv. Hon accepterar babysittern en liten stund så jag hinner duscha. Sen vill hon helst att JAG, inte pappan, ska gå runt och vyssa henne i famnen. Inte sitta! Haha, en riktig lite bestämapa. Det funkar okej än så länge eftersom man sänkt förväntningarna på vad en dag ska innehålla. Frukost, bädda sängen, duscha, klä henne och mig, lunch ibland, amma där i mellan. Kolla nätet och wordfeud om man hinner. Detta till tonerna av en oftast skrikande bebis om hon inte ligger knäpptyst och nöjd i min famn. Har inte blivit tokig än men hon är bara 7 veckor och 4675 g tung. Tur att hon är världens finaste bebis! Och att hon ler åt sin mamma sen en vecka tillbaka. Men om vi skulle få snitts på bärsjalen skulle ingen vara gladare än jag.

PS. Hon har suttit tyst i den i en halvtimme nu. Håll tummarna!

PS2. När hon blir en skrikapa igen ska vi gå ner på NKP och inkassera vinsten på förra söndagens tipspromenad. Presentkort på Maxi eller Köpmannaföreningen? Ejesfika? Äran?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar