onsdag 25 januari 2012

Listan. Lagom lång också.

Okej listan. Nu kör vi.

VAD GJORDE DU FÖR 10 ÅR SEN?

Jag hade just flyttat från Stockholm för att nästla mig in hos Matilda i Göteborg. Hon bodde ihop med en kompis som inte blev alltför imponerad av mig. Så vi stack vidare! Till ett riktigt skyffe. Haha! Vi var ute och flängde på krogen 3-4 gånger i veckan och hade fantastiskt kul. Jag träffade en kille från Dalarna. Det var en rolig tid.


VAD GJORDE DU FÖR 1 ÅR SEN?

Ville bli gravid, planerade mitt bröllop och pluggade andra terminen på universitetet.


5 SNACKS DU GILLAR

Jag med - OST. Opastöriserad brieost och St Agur mest, men i princip alla sorter there is.

Glass. Favvo Ben & Jerry´s smakerna är Chocolate fudge brownie och Peace of Cake.

Oliver. Helst gröna.

Grillchips.

Fazer mjölkchoklad.


5 SÅNGER DU KAN TEXTEN TILL

Eternal flame - The Bangles

What a feeling - Irene Cara

Wiew from a brigde - Kim Wilde

A national acrobat - Black Sabbath

Do-re-mi - Maria and the von Trapp children.


5 SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MÅNGMILJONÄR

Resa! Min familj skulle få lära sig om livet på alla kontinenter. Ibland lyxliv, ibland väldigt modest. Skulle även bjuda med släkt och vänner på resor. Delad glädje är dubbel glädje.

Köpa hus i Kristinehamn, två stora innerstadslägenheter i Stockholm (en till oss och en till Elvira som Körven med familj skulle få hålla varm tills hon kommer), sommarhus i Marstrand, havspalats i Palma.

Lagom stort sparkonto åt Elvira och mina syskonbarn. Investera i fonder åt ett gäng ungar i min närhet.

Lösa studielån och Zlarrans båtlån. Och alla smslån. Jasså

Köpa flådig båt.

5 DÅLIGA VANOR

Är fruktansvärt lat. Det har dock blivit bättre sen Elvira kom.

Tar gärna genvägar.

Avbryter folk (hatar mig själv för det och f ö r s ö k e r verkligen sluta).

Karaktärslös. Har viljat komma i form ca alla dagar sen jag blev tonåring och har väldigt sällan lyckats. Kan bestämma mig för att äta nyttigare på morgonen och äta en pizza till lunch.

Har ingen respekt för pengar.


5 SAKER DU GILLAR ATT GÖRA

Leka med Elvira och gosa med Zlatan.

Älta livets alla våndor och skratta mig harmynt med min bästis.

Träffa familj och vänner.

Äta och dricka gott.

Resa.

Läsa (det blev 6 saker)


5 SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA

Jag borde inte ha tights, har inte ben för det. Har dock tights varje vecka.

Aldrig mer mexikansk munkjacka.

Romaniska tunikor.

Snickarbyxor.

Vita jeans.


5 FAVORITLEKSAKER

Mobileo.

Mina kokböcker.

Badkaret.

Brädspel börjar komma tillbaka in i livet!

Kameran.

4 kommentarer:

  1. Några saker
    Sms:a låna.
    Mexikansk munkjacka? Lila,svart,vit,grå.
    Vita jeans passar verkligen när man är så "städad" som vi är.

    J.A.S.S.Å

    SvaraRadera
  2. Jag hade en mexikansk munkjacka i grönt, vitt och svart. Köpt på Kontiki. Det var min favoritaffär. Mycket trämasker och sånt.

    SvaraRadera
  3. Åhh kontiki. Lukten av rökelse. Undra om Zlatan har haft trämasker därifrån?

    SvaraRadera
  4. Det är skrämmande möjligt. Men då passar vi ihop för vet du hur mycket min mamma har skällt efter "den där förbannade rökelsen!"... Åh, tonåring, åh.

    SvaraRadera