måndag 17 mars 2014

Operation Bye, bye boobie inleds härmed

Einar blir 6 månader på fredag och där går min gräns för hur länge jag ammar. Elvira var helt amningsfri på en månad, denna lilleman kommer nog bli krångligare är jag rädd. Medans vi skarvade med ersättning till Elvira från tre månader så vägrar Einar ta både flaska och napp. Det funkar korta stunder men han verkar inte förstå vad denna plastbröstvårta gör i munnen? Han suger lite, sen tuggar och spottar ut. SUCK. 
Alltså, amningen har funkat bra för mig. Tycker att det finns mycket fördelar med att alltid ha med sig maten. Den totala nerbundheten det innebär är jag däremot klar med nu. Så nu är det dags för avvänjning. Idag äter vi päronpuré.

Vi provade gröt först men det gillar han verkligen inte. Har testat 5-10 gånger nu och struntar nog i det i fortsättningen. Inte heller ersättning är någon favorit. 
Idag ska hag köpa palsternacka och gröna ärtor så ska vi se om det passar herrn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar