måndag 17 januari 2011

En annan sorts följetång, eller snarare tvångstanke

Jag vet inte varför men jag tänker ofta på hur det skulle vara att vakna upp en dag och vara 12 år. Man var sitt vanliga jag i huvvet och hade full koll på att man hade gått från 30 till 12 på en natt. Jag skulle bo på Fogdegatan men vara kär i Katten så att säga.
Hur skulle jag gå till väga? Skulle jag söka upp den 25 åriga Katten i hans lägenhet på Fabriksvägen, eller vart han nu bodde, och försöka övertala honom att göra slut med Susanne eller Åsa eller Yvonne eller whatever? Skulle jag säga " -Jag är inställd på att gifta mig i höst. Hur gör vi?"?
Jag vet inte.
Det skulle gälla att vara himla smooth alltså, inte vara för stöllig. Åldersskillnaden skulle vara besvärlig. Och olaglig..

1 kommentar:

  1. Tror du att Katten skulle bli "lite rädd" om du plingade på dörren och ba: Häij!!!

    SvaraRadera