fredag 7 oktober 2011

Sommaren 2011, Apelson!

I slutet av semestern var det dags för Apelson 2011! Bättre sent än aldrig kommer här några godbitar från en väldigt lyckad tävlingsdag i Körvens regi. Det var en rad olika grenar - till exempel kasta stövel. Jocke visar sig från sin bakersta sida.

Vi skulle även, i vanlig ordning, gissa vilka två som skulle komma till final. Jag gissade på Matilda och Håkan med tanke på mitt eget tillstånd och deras segersug.

Vi kastade ringar på tid. Emellan kasten sprang man fram och hämtade tillbaks ringarna. Familjen visade vilken fysisk form den höll. Den höll inte kan jag säga.

Familjens nyaste medlem Olle fyllnade till tidigt och gick och la sig. Nejdå, skoja.. I Familjen dricker vi ur ölen till sista droppen innan vi låter flaskorna ligga och drälla.

Körven i en klassisk Apelnpose.

Håkan slet väldigt under basketmomentet vill jag minnas. Någonstans här började jag tvivla på mitt finalval.

Det var krocket och boccia i samma tävlingsmoment som basketbollarna. Precision OCH motion!

Bästa bilden blev på Körvens höpp-i-mål efter ovanstående trestegsmoment! På Apelson ger man ALLT.

Efter sammanräknade poäng och gissningar stod det klart att jag och Katten kommit till final!

Med andra ord - Plankan. Förra Apelson stod Micke och Jocke i dryga 20 minuter innan Jocke till slut tog hem segern. Jag trillade tjutande av pinn efter 35 minuter och lämnade en mallig katt kvar på podiet. Grattis Katten!

Katten fick en segerkyss av mig.

På kvällen firade vi årets tävling med grillade revben och annat gott vid brasan nere vid sjön.

Längtar redan tills nästa års tävlingar. Då har Familjen utökats med ännu en medlem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar