lördag 13 oktober 2012

Ett blogginlägg från sänghalmen

Tänk om man inte hade någon säng. Denna mjuka, varma plats. Om man var tvungen att sova på asfalt med vind som täcke. Jag är medveten om att det inte är ovanligt ute i världen. Men jag vågar påstå att alla som läser det här har en egen säng.
Asså, jag undrar vad det gör med kroppen? Bara de gångerna man har sovit på gräsmattor på någon festival har man ju varit helt trasig i höfter och axlar. Det är för mycket att tänka på just nu, hur hemskt det vore utan säng.
Då tänker jag hellre på att vi ska få finbesök idag av Maria och Bossa!  Bossa ska få sin tvåårspresent och Maria ska få en fyrarätters italiensk middag. Så här ser menyn ut:

Bakade citroner med bresola och mozzarella

Spagetti med hemgjord pesto

Osso buco

Vaniljpannacotta med färsk frukt

Vi kommer sakna familjen Forslind, som ligger hemma i förkylning och ögoninflammation, hemskt mycket. Det hade varit så härligt att se alla ungar ihop! Och alla mammor med vin i hand ...

4 kommentarer:

  1. Alltså herregud. Jag är inte värdig detta.

    SvaraRadera
  2. Du har ju rätt i sak angående sängar, men tycker gott att du kunde ha nämnt söffa också. När den dagen kommer ska jag kräva att bli jordfäst på/i en soffa.

    SvaraRadera
  3. Söffa är gött. Riktigt gött.

    SvaraRadera