måndag 7 oktober 2013

Lite motigt

Natten med sjuk bebis gick över förväntan. Jag hade en del tricks up my sleeve sen Elvira märkte jag. Och så är en ju tryggare i att en kan. Men lika orolig. Det har inte blivit lättare med tvåan, nästan värre. Idag är han varken bättre eller sämre så det kommer nog gå bra inatt med. 
Idag var ju första dagen på egen hand med båda kidsen. Tyvärr var Elvira lite för snuvig för att kunna skickas iväg till förskolan idag så det blev en tuff start med två sjuka barn och en moder med ömmande operationssår. Jag var väldigt nära att explodera vid ett tillfälle men svalde ilskan och tog mig igenom dagen utan några större problem.
Dock gjorde den undantryckta blow outen mig passivt aggressiv mot alla hela dagen. Det är ju inte så bra. 
Överhuvudtaget har återhämtningen den här postgraviditeten varit tuffare än förra gången. Jag är inte inne i någon lycklig bebisbubbla direkt. Jag går inte runt och mår dåligt hela tiden men jag känner mig lite dämpad. 
Jobbigt när det genast lättade när man och äldsta barn försvann ut en stund förut. Behövde nog ett andningshål för det kändes bättre även när dom kom hem (även om dom kunde ha varit ute liiite längre). 
Jag hoppas det kommer kännas enklare när alla är friska och Elvira går på dagis. Jag tror det kommer göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar