torsdag 9 januari 2014

Akvarium ftw!

Fönstret blev ett läckert akvarium. Det lurar en gädda i vassen.
Och med det sagt vill jag påpeka att jag är medveten om att den här bloggen är väldigt tillrättalagd ... Rentav tråkig skulle jag nog säga. Jag själv gillar bloggar med en skopa dysterhet bäst. 
Saken är den att jag inte har några andra ambitioner med denna plats än att dela med mig av min vardag till mina bästa vänner, som alla bor i andra städer. 
Men jag är oftast ganska lycklig. Det finns självklart mörker även i mitt liv, saker jag funderar på och får ångest av dagligen. Grejen är bara att när jag inte tänker på dom så tänker jag inte på dom. Bra va? En liten lista med jobbiga grejer:

Varje dag tänker jag att det är helt sjukt att jag bor här. I den här lilla staden (inte så jättestort problem egentligen) med andra människor som bor i en liten stad (jättestort problem). Jag skäms varje dag för folk jag möter. Det verkar finnas så himla många puckon här. Ibland kan jag inte fatta att jag inte bor i en svensk storstad igen. Nästan lika ofta tänker jag inte kan fatta att en kan bo kvar i Sverige. Med tanke på utbudet av ställen, bara i Europa, som finns att bo på. Hur kan jag nöja mig? Andra gånger, än så länge lite oftare, är jag glad över att bo här men det andra tar upp mycket tid och energi och gör det svårt att helt komma till ro här. 

Jag tycker att det är PISS att alla mina bästa vänner bor på andra ställen än jag. Min familj är självklart viktigast för mig men det är fanemej nästan jämnt skägg. Tänk om alla kunde bo i samma stad! Det vore så himla fantastiskt. 

Jag är rädd för att behöva nöja mig med något tråkigt jobb som jag är överkvalificerad för när jag är färdigutbildad. 

Jag ångrar att jag inte reste mer när jag var singel. Tänk att bara kunna dra iväg och inte behöva bry sig om någon annan än en själv. Jag kommer kunna resa både med barn och när barnen är utflugna men det kommer inte att vara samma sak.  

Ja, det var några grejer. Vsg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar