onsdag 8 januari 2014

Och inte nog med det, nu ska jag sätta igång med ett akvarium.

Jag ville ha nya gardiner kände jag. Gick ner på "stan" och kollade i den enda butiken som har gardiner. Det fanns inget av intresse. På vägen hem gick jag förbi garnbutiken på hörnet - "Alla tyger 50 %". Sagt och gjort, jag köpte tyg. 
Nu ska här sys! Och jag tänker inte göra som jag brukar o ta genvägar, nu ska det göras ordentligt. Stryka och nåla alltså. 


Sista fållen (heter det va? Eller?) struken.
Där ligger den, första gardinen! 
Det började bra när jag satte mig vid maskinen ... Hade jag tänkt att backa den här längden eller? 
Men efter det lilla missförståndet och en påfyllning av undertråd så var jag klar. Mamma Gunnel påminde om att inte fuska med strykningen nu när jag hade varit så förbaskat redig och sytt egna gardiner. 
Och här är resultatet. Är väldigt nöjd med mig själv. En riktig pösmunk här hemma nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar