måndag 23 maj 2011

Full fart

Verkligen fullt ös i magen mellan varven! Vilket naturligtvis leder till ett sting av oro när det är stilla och lugnt en hel dag. Alltså att jag skulle bli såhär... nervös och nojig? Det är inte jag! Har alltid varit fri från ångest, till och med när jag har fått påpekandet att -det där borde ha lett till ångest, och oro. Och nu kommer det titt som tätt och jag ser på folk att dom tänker -men skärp dig nu, du är inte den första som är gravid vettu. Och jag tänker -jo! den första där JAG spelar huvudrollen.

Helgen har bjudit på soligt väder. Vi grillade och hade hemmamys i fredags. Jag köpte även nya springskor och en "fräck" springoutfit. Katten tyckte den var snygg. Ja ba -nej? men praktisk (skeptisk till hans smak egentligen). På lördagen var det dansk afton ute i Järsberg. Jag bakade två sorters wienerbröd på förmiddagen. En sort med vaniljkräm och rostad mandel...

och en sort med mandel och pistaschremonce med glasyr smaksatt med mörk rom.

Förrätten på kvällen bestod av smörrebröd, tre sorter. Räkor och hemgjord majonnäs, sill med ägg och pepparrot , rostbiff med hemgjord dansk remoulad, rostad lök och smågurkor.

Huvudrätten var en fantastisk stekt rödspätta med potatis och remouladsås.

Efterrätten blev en söt historia med wienerbröden och mammas kransekager. Mjau!

Jag orkade vara uppe till 00.30 vilket är sent för mig i dessa dagar (alla dagar alltid?) och vann även ett av kvällens spel, Bonjour. De andra spelen vi spelade vann de andra mallgrodorna, yatzi, trädgårdsyatzi, bowling och fifta (stavas det så? det såg snuskigt ut).

1 kommentar:

  1. Jag vill ligga med den där middagen! ÅH SPÄTTA ÅÅH!!

    SvaraRadera