onsdag 12 februari 2014

Jag löper

Jag har börjat löpträna. Jo, faktiskt. Efter att ha kommit ut och joggat sju gånger utan planer på att sluta kan jag faktiskt säga att det är löpträning det handlar om. Har alltid förutsatt att om jag prövade att springa 2,5 kilometer så skulle jag dö av överansträngning. Jag har istället promenerat raskt när jag har varit "sugen på att röra mig" (haha! vilket skämt att vara sugen på att röra sig) och har väl under dessa promenader sakta men säkert byggt upp ett flås. En dag började jag bara att jogga - och det gick! Utan större problem ens. Nu joggar jag varannan dag, 4,5 kilometer eller 3,5 kilometer. Är noga med stretching och har hittat en bra outfit. Och en bra Spotifylista - icke att förglömma! 

Jag kan säga att detta får mig att känna mig typ oövervinnerlig. Oövervinnerlig I tell you!

3 kommentarer:

  1. HEJA. Nu blev jag inspirerad. Har knappt joggat en enda gång sedan vi flyttade.

    Skulle man kunna få en länk till den där spotifylistan? Eller jag kanske kan hitta dig på Spotify. *testar det först*

    SvaraRadera
  2. Åh, den där känslan av att vara oövervinnerlig; så himla bäst! Jag älskar löpning just därför. Ingenting får mig att känna mig så stark, snabb, kompetent och helt enkelt bara bäst. Om löpning fanns i knarkform så skulle jag utan tvekan använda det. Jag hejar på dig, och röstar på löpning den dagen det är ett parti.

    Har du några tips på bra löplåtar? Min lista börjar bli tjötig och behöver förnyas.

    SvaraRadera
  3. Jag lyssnar på Kite och Nicole sabouné just nu när jag springer. Tips.
    Känner också känslan av att vara oövervinnerlig. Såå härligt. Ännu bättre är när man upplever "Runners high" och man bara springer och springer. Känns som att man skulle kunna springa till världens ände.

    Lycka till!

    //ropaintehej

    SvaraRadera