fredag 11 februari 2011

Alltid seg i starten.

Det är jag det. Var oerhört peppad idag när jag insåg att jag måste ha Spotify till mobilen (lyssnar alltid på radio nu för tiden). Ringde kundtjänst nr. 1 och fick svar av en pigg person som förklarade att det var bara att lägga till en 99 krs Spotifytjänst till mobilen på min månadskostnad så var allt klarrt!

Jo du, tack.

Jag går in på Spotifys hemsida och registrerar mitt konto för att föra över. Går inte med min kontovariant, Spotify Unlimited. Kundtjänstperson nr. 2 hade aldrig hört talas om Spotify Unlimited. Okej, inge tjafs - jag uppdaterar till Spotify Premium. Det är ju faktiskt enda tjänsten som erbjuder mobil tillgång (även om jag hade önskat att kundtjänstperson nr.1 hade upplyst mig om detta, jag meddelade vilken mobilvariant och vilket Spotifykonto jag hade när jag ringde första gåmgen). Nu ska jag bara importera min befintliga Spotifylista. Går inte. Jag måste skapa en ny.
OKEJ. Börjar tappa tålamodet men nu vill jag bara ut och skotta bort snön på gården för att ta duktighetspoäng på grannarna så jag skiter i vilket! Jag startar en ny.

Går inte. Jag ringer kundtjänstperson nr. 3 och frågar vad som står på? "-Din telefonmodel tar tyvärr inte Spotify" (läs på norrländska för autensitet). Nehe.. Jag sa TVÅ gånger till kundtjänstperson nr.1 vad jag hade för slags mobilmodel.

Norrlänningen var så vänlig att han tog bort mitt mobila Spotify för 99 kr i månaden. Nu har jag bara dragit på mig en extra, helt värdelös, månadskostnad på 50 kr för en en uppdatering till Spotify Premium som jag inte har någon användning för. Jag tar ett glas vin nu ja.

Tänk att man i 30 års ålder ska bry sig om 50 kr i månaden.. Hoppas den här utbildningen ger mig ett intressant, givande jobb med bra lön alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar