onsdag 9 februari 2011

Tentaångest - borta!

Nästan klar med tentan. Bara lite finlir och källförteckning kvar. Jag har två erfarna universitetsrävar som jag ringer när jag fastnar, Henrik och Ola. De har alltid en ny infallsvinkel när man har fastnat. Henrik skrek i telefonen igår -"Jag har INGET emot att hjälpa till och vara bäst!" Tror jag det.

Strålande väder idag, ska ta en promenad och sen åka till universitetet och lämna tentan. Sen dags att börja läsa inför nästa hemtenta om två veckor. Önskar att det skulle finnas ett supercafé här. Ejes i all ära men jag skulle vilja ha ett häng där det finns sköna soffor, och café au lait, och goda smörgåsar med krispig sallad och brieost, och ett glas vin om man vill och jag kan fortsätta hur länge som helst. Det roliga är att det låter som min och Matildas bageri/bar Vin & Bröd. En vacker dag kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar