fredag 6 september 2013

Elvira gillar selfies, och chips.

Vi har precis storstädat. Jag höll på att svimma en gång. Eller ja, jag blev väldigt yr i någon minut och räckte över svabben till Zlatan. Här i huset ser uppdelningen ut som följer; jag dammtorkar, först med vippa och sen med disktrasa. Jag håller ordning på alla växter, plockar skruttiga blad och så vidare. Medans jag gör detta så dammsugar han. När detta är klart så svabbar jag. Han tar då städningen av båda toaletterna. Toastädningen kostar att jag alltid vattnar alla blommor.
Båda jobbar lika mycket = käbbelfritt.
Sen nu i sommar tar han all tvätt. Det ska ju konkas ner i källaren så det känns rimligt. Jag går dock och vardagsplockar mycket mer än han, leksaker och tidningar och allt vad det är. Diskmaskinen är vi i och bökar lika mycket tycker jag.

Nu är jag i alla fall väldigt svettig och sitter och slappar framför dattan med chips och alkoholfri öl. Kommer bli en tidig kväll för denna preggo ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar