fredag 27 september 2013

Ett snitt, en bildbonanza


Einar gjorde sig ju som bekant redo för att komma ut i lördags istället för, som planerat, i tisdags. Vi kom in till förlossningen strax efter 16.00. Jag var öppen 2 cm och hade regelbundna värkar var tredje minut.

 
Jag fick lustgas vilket alltid är kul. 19.00 kom narkosläkaren och undersökte mig, då var jag öppen 4 cm och vi bestämde att jag skulle snittas på kvällen. Strax efter 21.00 skulle operationsteamet vara klara med en höftledsoperation och vi kunde få komma in.

 
Värkarna var rätt rejäla när de rullade in mig på operation och gav mig ryggbedövning. Aj! Mitt i en värk tog dock bedövningen.

 
Vilket en kan se här ...

 
Och här.

 
Efter ett antal "klipp-klipp" och känslan av att bli isärdragen helt utan smärta kom den här krabaten ut.


En liten spejare. Han vägde 3180 g och var 49 cm lång.

 
Med den stolta pappan.

 
Jag fick ha honom på bröstet några minuter innan Zlatan och han försvann och jag skulle sys ihop.

 
Lyckan var total. Jag hade dock läkt ihop helt fördjävligt vid förra snittet så det tog en bra stund att sy ihop mig. Läkaren fick kalla på överläkaren för hjälp och rådgivning "vart ska det här sitta?".

 
Till sist var jag klar och rullades till uppvaket. Strax efter det kom mina killar och vi kunde hälsa på varandra lite mer såhär utanför magen.

 
Viktigt att dokumentera.

 
Lillskrutten efter sin första natt på utsidan. Så himla fin. Och lik sin syster.

2 kommentarer: