onsdag 25 september 2013

Tillbaks på sjukan

Jag hann vara hemma ett nästan ett dygn. Sen var det dags att bli inlagd igen.



Jag fick huvudvärk redan på sjukhuset men tänkte att det hade med vätskebrist att göra. Den blev lite mildare när jag fick mina tabletter med försvann inte helt och återkom med brutal styrka när de gick ur. Igår kväll lyxade jag och Katten med opastöriserade ostar, tryffelsalami och champagne men jag satt mest och led pga Huvudvärken med versal och var både ljus och ljudkänslig. Väldigt jobbigt då att Katten, som just blivit biten av the Apple bug (han gav mig en padda i förlossningspresent (jippi!) och har skaffat Apple tv på bara några dagar) upphetsat ville visa mig alla fräna nyheter på tv och paddy. Det var väldigt ljust kan jag säga. Jag drack ur skumpan och kröp till sängs med Einar. 

När jag vaknade imorse höll huvudet på att explodera och jag bestämde mig för att googla lite. Hamnade på 1177 där jag kunde läsa om postspinal huvudvärk. Drabbar 1-2 % av alla som snittas, det har med ryggmärgsbedövningen att göra. Hålet som blir när man sticker läcker ut något som rubbar balansen i huvudet och ryggraden och orsakar en hemsk huvudvärk. Det är helt ofarligt och botas med något så härligt och simpelt som koffein. 
Hade jag inte misstänkt vätskebrist därhemma utan pimplat kaffe och cola så hade jag kanske sluppit att åka in helt. Det hade jag ju tyvärr ingen aning om utan ställdes här på sjukhuset inför vaket att åka hem och knapra koffeintabletter och hoppas att det räcker eller att hoppa ett steg framåt och läggas in och få koffeindropp direkt. Jag hade med mig allt jag var tvungen att ha - ammande unge och smartphone, så jag la in mig. 

Nu ligger jag på mitt gamla rum med dropp och gullar med Eje (smeknamn), dricker kaffe och väntar på att nån ska rulla in middagen. Huvudvärken börjar redan släppa. 

Så kort och gott - tyck synd om mig, jag ligger på sjukhus!

2 kommentarer:

  1. Ånej! Hoppas att det går över fort. Vad det kan hända grejer vid/efter förlossning, alltså. Så mycket jag inte hört talas om.

    SvaraRadera
  2. Det funkade! Så himla skönt att slippa den där hövvevärken. Har varit en väldigt festlig morsa idag när jag gick runt med öronproppar och solglasögon inne ...

    SvaraRadera